משלוח חינם בהזמנה מעל 250₪

היסטורית מנצ'סטר יוניטד

נובמבר 28 2021

היסטורית מנצ'סטר יוניטד-Strikers
היסטורית מנצ'סטר יוניטד-Strikers

מנצ'סטר יונייטד

מנצ'סטר יונייטד נחשבה במשך שנים ארוכות למועדון הכדורגל הגדול ביותר בעולם. ההצלחה בשנות ה-90, שהיו שנים קריטיות לכדורגל העולמי בגלל זכויות השידור, הביאה לקבוצה אין ספור אוהדים, שצפו בשקיקה במשחק הכדורגל שנחשב לאחד הטובים והזכורים בכל הזמנים, עם הזכייה בליגת האלופות בשנת 1999, שהגיעה לאחר מהפך בתוספת הזמן מול באיירן מינכן. הקבוצה מגיעה עם היסטוריה ארוכה, מנטליות של ניצחונות וכדורגל התקפי, וגם בשנים הפחות טובות, היא ממלאת את האצטדיון שלה, האולד טראפורד, ומוכרת מרצ'נדייז בהרבה מאוד כסף.

כוכבים ומסורת

לקבוצה היו אין ספור כוכבים לאורך השנים, כולל כריסטיאנו רונאלדו, דייויד בקהאם, ראיין גיגס, וויין רוני ואריק קנטונה, שהחולצות שלהם, ובמיוחד מספר 7 שהפכה לאייקונית בזכות רונאלדו, בקהאם, ג'ורג' בסט וקנטונה, הפכו לשוברות שיאים. למעשה, ההחתמה של רונאלדו בחזרה ביונייטד בשנת 2021, היא חולצת הכדורגל הנמכרת ביותר בהיסטוריה, עם רווחי נטו לקבוצה בשווי של כ-30 מיליון פאונד, פי 2 מהסכום שהקבוצה שילמה ליובנטוס כדי להביא אותו. יונייטד מוכרת מרצ'נדייז, ובמיוחד חולצות כדורגל בהרבה מאוד כסף, וכדי להבין למה, שווה להבין את ההיסטוריה של המועדון והרקע שלו.

הסמל והצבעים

הסמל של מנצ'סטר יונייטד מגיע מהמועצה העירונית של מנצ'סטר, והוא כולל בתוכו שד קטן, שכן הקבוצה מכונה "השדים האדומים", בדיוק כמו הפועל תל אביב בישראל. הסמל עבר שינויים קטנים וקוסמטיים עם השנים, אם כי הוא לא השתנה מאז שנות ה-60. הקבוצה לא תמיד לבשה אדום, ובמקור, הקבוצה כונתה ניוטון הית' ושיחקה עם מדים לבנים כחולים. עם זאת, בתמונה שצולמה ב-1892, נראה שהקבוצה משחקת עם צבע אדום, ולמרות שגם שיחקה עם מדים צהובים ירוקים, שמשמשים עד היום לעיתים את הקבוצה במשחקי חוץ, היא משחקת עם מדים אדומים מאז שנת 1902. במנצ'סטר מאוד מעריכים את המסורת, ושומרים על הצביון של הקבוצה, וזה בא לידי ביטוי גם בשימוש במדים הצהובים ירוקים, כדי להחזיר עטרה ליושנה. עם זאת, הקבוצה משחקת באופן עקבי באולד טראפורד עם חולצה אדומה, מכנסיים לבנים וגרביים שחורות.

ליגה חזקה וחשיבה שיווקית

ביונייטד עושים מאמצים גדולים מאוד לשווק את הקבוצה, וזאת למרות אי ההצלחה בשנים האחרונות. צוות המדיה של יונייטד נחשב לטוב ביותר בעולם, וגם מאחוריי ההחתמה של רונאלדו ב-2021, של פוגבה ב-2016 ושל זלאטן איברהימוביץ' ב-2018, יש חשיבה שיווקית עמוקה. הבעלים של המועדון, משפחת גלייזר, היא משפחה אמריקאית שעובדת בשיטה קפיטליסטית, ולכן יש דגש גדול מאוד על רווחיות. בנוסף, חשוב לזכות שהליגה האנגלית, בעיני רבים היא הליגה הטובה ביותר בעולם. היא ללא ספק הליגה העשירה ביותר, והחזקה ביותר מבחינת כמות הקבוצות הדומיננטיות. יש בה כמובן הרבה מאוד קהל, ומיליונים של צופים ברחבי העולם, כך שחוזק המותג ידוע לכל.

ההסכם עם ADIDAS

מנצ'סטר יונייטד חתומה עם חברת ADIDAS, שמשווקת את החולצות שלה, וההסכם הוא עד שנת 2025 בשווי של כ-80 מיליון פאונד בשנה. הקבוצה מוכרת חולצה כדורגל בכל מקום בעולם ואפשר למצוא חליפות כדורגל שלה במגוון חנויות ואתרי אינטרנט. מנצ'סטר יונייטד היא קבוצה אותה אוהדים ילדים רבים ברחבי העולם ולכן אפשר למצוא חולצות כדורגל לילדים באתר שלה בכל המידות. יש גם לא מעט חליפות כדורגל ילדים עם הסמל של מנצ'סטר, אשר מעניקות חוויה מלאה ושלמה יותר, עם המכנסיים והגרביים המתאימים. יונייטד היא מותג על בעולם הכדורגל, וחולצות שלה הן שם דבר בעולם מוצרי הכדורגל, ולכן, חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר קונים חולצת כדורגל רשמית או רפליקה באיכות גבוהה.